روغن لیفتراک

سرویس دهی تخصصی تعویض روغن و فیلتر لیفتراک

تعویض روغن و فیلتر لیفتراک به صورت کاملا تخصصی

_

هر لیفتراک دارای بسیاری از قطعات متحرک است که هر کدام وظیفه خاص و مهمی را جهت کارکرد لیفتراک انجام می دهد. هرگز قطعات بی کیفیت و ارزان را جایگزین قطعات اصلی و با کیفیت نکنید، زیرا این امر می تواند منجر به خرابی های مکرر در بخش های مختلف لیفتراک شما شود. تنها با استفاده از قطعات اصلی می توان جهت کارکرد بهتر دستگاه و همچنین صرفه جویی در هزینه های لیفتراک کرد. اطمینان حاصل کنید که هر بخش از قطعات متحرک به صورت منظم روغنکاری شود.

چک آپ روغن هیدرولیک، روغن موتور، خنک کننده ها و روغن های دیگر، همه آنها باید در سطوح صحیح نگهداری شوند تا عملکرد قوی لیفتراک را حفظ کنند. این امر بسیار ضروری است، اطمینان حاصل کنید که روغن های لیفتراک به طورمنظم تعویض میشوند و تمام قسمت های لیفتراک را تا حد امکان مورد روانکاری قرار میدهد. نظارت بر این قسمت و اتخاذ یک برنامه منظم برای تغییر و بالا بردن کیفیت روغن های لیفتراک، بهبود عملکرد کلی، افزایش طول عمر و جلوگیری از مشکلات خرابی در موتور دستگاه لیفتراک را به همراه خواهد داشت.

جهت برقراری ارتباط با واحد سرویس دهی تعویض روغن و فیلتر لیفتراک با شماره ۴۶۸۰۶۱۹۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

همچنین می توانید با پر کردن و ارسال فرم زیر درخواست تعمیرات خود را به مجموعه لیفت سرویس غرب بصورت آنلاین ارسال نمایید.

درخواست تعویض روغن  و فیلتر لیفتراک 

تعویض تخصصی روغن و فیلتر لیفتراک

_

جهت ثبت آنلاین درخواست تعویض روغن و فیلتر لیفتراک خود می توانید از فرم روبرو استفاده کرده تا کارشناسان ما در اسرع وقت جهت تعمیر و یا سرویس لیفتراک شما اقدامات لازم را انجام دهند.
پس از ثبت درخواست خود بصورت آنلاین، کارشناسان مجموعه لیفت سرویس غرب نهایتا طی ۲۴ ساعت با شماره تماس اعلامی از طرف شما ارتباط خواهند گرفت.
ماشین آلاتی که قابلیت تعمیر و سرویس در محل مشتری را دارند، پس از هماهنگی های لازم، تعمیرکار مورد نظر به محل لیفتراک اعزام شده و سرویس مورد نظر را روی دستگاه ها انجام می دهد و ماشین آلاتی که قابلیت تعمیر و یا سرویس در محل را ندارند، پس از هماهنگی های لازم، دستگاه مورد نظر به محل مجموعه لیفت سرویس غرب منتقل شده تا کارشناسان این مجموعه اقدامات لازم را جهت رفع مشکل و یا سرویس دستگاه انجام دهند.









    سرویس لیفتراک

    فیلترهای مختلف لیفتراک

    _

    فیلتر لیفتراک

    بطور کلی در لیفتراک های امروزی از فیلتر در قسمت های مختلفی استفاده می شود، از جمله فیلتر سوخت گازوئیل لیفتراک، فیلتر هوای لیفتراک، فیلتر روغن گیربکس لیفتراک، فیلتر روغن موتور لیفتراک، فیلتر صافی بنزین لیفتراک و ….


    فیلتر هوا لیفتراک

    فیلتر هوای لیفتراک هم به مانند سایر اجزای موتور دارای اهمیت فراوانیست و وجودش برای لیفتراک الزامیست و همانطور که از اسمش پیداست نقش فیلتراسیون هوا را برعهده دارد. فیلتر هوا در حقیقت وسیله ایست که بر سر راه هوای ورودی به موتور لیفتراک قرار می گیرد و ذزات ناخالص موجود در این هوای ورودی را به خود جذب می کتد و همچنین وظیفه کنترل میزان هوای ورودی به موتور را بر عهده دارد.

    ذرات آلاینده بسیار زیادی درون هوا هستند که می توانند به اجزای موتور آسیب برسانند و آنها را دچار فرسایش نمایند. سوپاپ ها، یاتاقان ها، رینگ های پیستون و همچنین بدنه سیلندرها از قطعاتی هستند که به راحتی مورد فرسایش قرار می گیرند. این ذراتی که باعث آسیب به موتور می شوند عبارتند از گرد و غبار موجود در هوا، دوده، گرده، رطوبت و خیلی از ذرات مضر دیگر. فیلتر هوای لیفتراک هم همین وظیفه را دارد یعنی از ورود این ذرات به داخل موتور و اجزای آن جلوگیری به عمل می آورد.


    فیلتر سوخت لیفتراک

    سوختی که وارد باک لیفتراک می شود چه از نوع بنزینی و چه از نوع دیزل، ممکن است در طول مراحل حمل و نقل ،انبار داری یا حتی هنگام استفاده داخل باک دارای ناخالصی ها ، مواد ریز میکروسکپی یا مواد اضافه ای مثل آب ، مواد خارجی و آلودگی ، گردد . این مواد گاها ممکن است به حدی ریز و کوچک باشد که با چشم دیده نشوند.

    از آنجایی که نحوه ی عمل قطعات سیستم سوخت رسانی بسیار حساس است ، ورود هر گونه ناخالصی و آلودگی های ریز و درشت باعث صدمه رساندن و فرسایش سریع در این قسمت ها می شود . همچنین ورود آب نیز به این قسمت ها موجب زنگ زدگی و فرسایش قطعات ظریف سیستم سوخت رسانی و باعث نامنظم کار کردن موتور، نشر دود از اگزوز و کاهش توان موتور نیز می شود.

    برای جلوگیری از این مخاطرات در سیستم سوخت رسانی از فیلتر سوخت استفاده می کنند، سوخت پس از پمپاژ از باک به فیلتر منتقل میشود تا آلودگی‌ها و ناخالصی‌ها را از سوخت جدا کند و سوخت را در اختیار موتور جهت احتراق قرار دهد ، سوخت خارج شده از فیلتر آماده احتراق می باشد و به سمت موتور هدایت می شود.

    فیلتر های سوخت که عمل تصفیه را انجام میدهند عموما از نوع کاغذی هستند . بخش جدا کننده ی این فیلتر ها از نوعی کاغذ مخصوص ساخته شده و برای اینکه کارایی بیشتر و سطح موثرتری از فیلتراسیون را داشته باشند ،آن را به صورت چین دار ساخته و درون یک محفظه‌ی فلزی قرار می دهند . گرچه انواع دیگری از فیلتر ها مانند : فیلتر های نمدی و یا پارچه‌ای نیز وجود دارند، اما امروزه ساخت و استفاده از آن ها کم شده است. اندازه ی قطر منافذ کاغذ بکار رفته در فیلتر سوخت بسته به نوع کاربرد آن متفاوت است.


    فیلتر روغن گیربکس لیفتراک

    فیلتر گیربکس باید در زمان های معین تعویض شود.در سرویس گیربکس تنها تعویض روغن کافی نیست و باید کارتل گیربکس باز شده و فیلتر آن تعویض و یا شستو شود .رسیدگی به فیلتر بسیار مهم است. چون فیلتر گرفته ، باعث عبور کمتر جریان روغن و آسیب شدید و اغلب باعث سوخته شدن گیربکس میشود. بعضی از مدل های بالا گیربکس های امروزی، فیلتر در داخل گیربکس نصب شده و یا به عبارتی گیربکس های یک بار مصرف هستند چون با کثیف شدن و گرفته شدن فیلتر عمر گیربکس نیز به پایان میرسد . بنابراین دقت تعویض به موقع روغن در این گیربکس ها عملا میتواند عمر گیربکس را در بر داشته باشد.


    فیلتر روغن موتور لیفتراک

    وظیفه فیلتر روغن موتور لیفتراک نیز مانند فیلتر هوا این است که باید ناخالصی های روغن موتور و براده های فلزی که از موتور جدا می شوند را بگیرد و مانع ورود آن ها به موتور لیفتراک شود. بعبارتی دیگر فیلتر روغن ، روغن موتور را از تمام ذرات ناخالصی که برای موتور مضر است، پاکسازی می کند و نقش مهمی در سالم ماندن موتور و نیز پیستون ها و سیلندرها ایفا می کند.

    موتور به وسیله پمپ تعبیه شده در آن، روغن را به مخزنی هدایت می‌کند که فیلتر در آن قرار گرفته است. روغن از طریق سوراخ هایی که در بالای آن تعبیه شده وارد فیلتر و بخش پاک کنندگی خواهد شد. در پشت سوارخ‌های متعدد روی فیلتر یک دریچه ایمنی نیز وجود دارد که مانع از ورود آلودگی‌های خارجی می‌شود. این دریچه با فشار روغن کنار رفته و سپس بسته خواهد شد. روغن که از سوراخ‌های بالایی وارد شد، از دریچه ایمنی گذر کرد به قسمت اصلی فیلتر می‌رسد که از جنس سلولوزی یا الیاف مصنوعی است. روغن در این فیلتر‌ها کاملا تمیز و آلودگی احتمالی آنها از بین می‌رود سپس از طریق سوراخ‌های متعدد تعبیه شده در مرکز به استوانه میانی وارد می‌شود. روغن‌های انباشته شده در این قسمت با فشار از قسمت بالایی فیلتر که بخش خروجی نام دارد به سمت موتور حرکت خواهد کرد.

     

    مراحل تعویض روغن لیفتراک

    در مراحل زیر با نحوه تعویض روغن لیفتراک آشنا می شوید

    • ظرف تخلیه کم عمقی را گرفته و زیر لیفتراک سر بدهید.
    • موتور را تا زمانی که روغن گرم یا بسیار گرم شود روشن کنید سپس موتور را خاموش کنید. این عمل باعث تخلیه سریع تر می شود و روغن مازاد نشسته روی دیوارها موتور متوقف شود.
    • با استفاده از آچار مناسب سر را از ظرف روغن حذف کنید. تقریبا چهار لیتر روغن از موتور چهار سیلندر لیفتراک خارج می شود.
    • منتظر بمانید تا روغن تخلیه شود. سرواشر را بررسی کنید برای آسیب یا خمیر شدن، ماده مورد نیاز را جایگزین کنید (واشر فیبری هرگز توصیه نمی شود که استفاده شود آن ها در سرویس ترک بر می دارند و واشر مسی توصیه می شود که حرارت داده می شود تا سرخی درخشان داده شده و در آب فرو کنند تا نرم و تمیز شوند) سپس در آن راعقب قرار دهید تا محکم نشود.
    • ظرف روغن را زیر فیلتر روغن ببرید. اندازه مناسب آچار فیلتر هوا را بگیرید.
    • فیلتر جدید روغن را بگیرید و کمی روغن را چه جدید چه دست دوم روی لاستیک آب بندی شده فیلتر روغن بریزید.
    • فیلتر را به عقب بچرخانید تا لاستیک محکم شده تماس پیدا کند و فیلتر را یک چهارم تا یک دوم بچرخانید. بیش از حد سفت نکنید.
    • موتور را دوباره با چهار لیتر روغن پر کنید و ترتیب روغن قدیمی موتور را به روش مناسب معیین کنید.
    • موتور را روشن کنید. نشت را فورا بررسی کنید و بعد از یک ساعت برانید. نکات اگر لیفتراک بسیار نزدیک به زمین است از یک بلوک چوبی استفاده کنید. دکل را به عقب خم کنید. چوبی زیر ریل دکل قرار دهید و دکل را روبه جلو خم کنید. این باعث می شود که لیفتراک چند اینچ به طرف بالا برود و این امکان را در اختیار قرار می دهد تا ظرف تخلیه را در زیر آن قرار دهید.

    نکات کلیدی تعویض روغن و فیلتر لیفتراک

    _

    چک کردن روغن های دستگاه

    • تعویض روغن موتور لیفتراک بعد از هر 100 ساعت کار کرد.
    • چک کردن مقدار روغن هیدرولیک بصورت هفتگی در صورت مشاهده کاهش روغن،تا قسمت فول نشانگر پر شود
    • چک کردن مقدار روغن دیفرانسیل (واسکازین) بصورت هفتگی در صورت مشاهده کاهش روغن واسکازین ،تا قسمت فول نشانگر پر شود.
    • چک کردن مقدار روغن مخصوص گیربکس بصورت هفتگی در صورت مشاهده کاهش روغن،تا قسمت فول نشانگر پر شود.
    • هر هفته یک بار گیریس کاری انجام شود.

    فیلتر ها چه وقت باید تعویض شوند؟

    تعویض به موقع فیلتر های لیفتراک میتواند از خرابی های زیادی جلوگیری کند و در کل فیلتر ها راه های تنفسی دستگاه هستند ، که موارد تعویض را در ذیل شرح میدهیم.

    • تعویض فیلتر هوای لیفتراک بعد از 100 ساعت کاکرد.
    • تعویض فیلتر داخل هیدرولیک لیفتراک هر 2500 ساعت.
    • تعویض فیلتر گیربکس هر 500 ساعت کارکرد.
    • تعویض فیلتر سوخت هر 200 ساعت.
    • تعویض فیلتر روغن هر 200 ساعت کارکرد.